(در دیار بی کسی تنها ترین تنها منم) به سایت ما خوش آمدید

اس ام اس.تصاویر.شعر های عاشقانه.دوستانه و سرگرمی بیشتر

(در دیار بی کسی تنها ترین تنها منم) به سایت ما خوش آمدید

اس ام اس.تصاویر.شعر های عاشقانه.دوستانه و سرگرمی بیشتر

بیا با هم باشیم

 

 

دل من همچو هدهد در صبا شد

خیالم چون سلیمان در قفا شد

دل عاشق ز استحضار بلقیس

مثال آصف این برخیا شد 

 

 *****

مرا زان روز قصه مشکل افتاد

که کار من رجوعش با دل افتاد

ملامت های خلق و خیر عاشق

همه بی صرفه و بی حاصل افتاد

  

 *****

اگر دورم من از تو ای پریزاد

فراموشم مکن زنهار زنهار

همان عهدی که با تو بست عاشق

وفادارم اگر هستی وفا دار

  

 *****

برفت آن یار و از ما مهر برداشت

خیالش هم مرا آسوده نگذاشت

به عاشق آنچه کرده آن جفا جو

نه باور کرد دل نه عقل پنداشت

  

 *****

دل و شوق و خیال و میل هر چار

کشانندم همی تا منزل یار

تورا این چار عاشق دشمنانند

از این خصمان به مردی خود نگه دار

  

 *****

اگر هنگام مردن دلبر من

نهد از مهر بر زانو سر من

بگیرد یار عاشق را در آغوش

بسان آسان رود جان از تن من

  

 *****

بیا تا برگ گل نارفته بر باد

گل چینیم و بنشینیم دلشاد

بت عاشق نکن تاخیر چندان

که تعجیل است عمر آدمیزاد

  

 *****

سحر دل خود به خود فریاد میکرد

از این فریاد خاطر شاد میکرد

سراپا شمع سان میسوخت عاشق

مگر عهد جوانی یاد میکرد

  

 *****

من از عهد جوانی تا شدم پیر

نکردم در جفای دوست تقصیر

چرا عاشق وفا کرد و جفا دید

کنم با کوکب بختم چه تدبیر؟

  

 *****

دلم را جز تو کس دلبر نباشد

بجز شور توام در سر نباشد

دل عاشق تو عمدا میکنی تنگ

که تا جای کس دیگر نباشد

  

 *****

هر آن کس عاشقست از دور پیداست

لبش خشک و دو چشمش مست و شیداست

بود عاشق مثال روزه داران

اگر تیرش زنی خونش نه پیداست

  

 *****

اگر دانی که فردا محشری نیست

سوال و پرسش  پیغمبری نیست

بتاز اسب جفا تا میتوانی

که عاشق را سپاه و لشگری نیست

  

 *****

رخت تا در نظر می آرم ای دوست

خودم را زنده میپندارم ای دوست

ولی چون تو برفتی یار عاشق

بگو این دل به کی بسپارم ای دوست؟

  

 *****

نسیم روح پرور دارد امشب

شمیم زلف دلبر دارد امشب

گمانم یار در راه است عاشق

که این دل شور در سر دارد امشب

  

 *****

دو چشمت چون به چشمانم نگه کرد

لب لعل و رخت روزم سیه کرد

مکن عشوه دگر بر عاشق زار

که ابروی کجت جانم به در کرد

  

 *****

مرا ای زندگی از بوی یار است

وگرنه جان بدین پیکر چه کار است

کنون که هست عاشق زنده زانست

دوچشم و دل به راه انتظار است

  

 *****

نگارا شربت از لبهات بفرست

گلاب از گوشه ی چشمات بفرست

برای توتیای چشم عاشق

کف دستی زخاک پات بفرست

  

 *****

هنوزم بوی زلفش در مشام است

هنوزم ذوق لبهایش به کام است

کجا عاشق شود از ناله خاموش

مگر آن دم که در خاکش مقام است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد